Odborná porota 2020

Vladimír Just – předseda poroty teatrolog, divadelní a mediální kritik, esejista
„Je pro mě podstatné, aby audiovizuální díla byla nezaměnitelně odtud – a ne xtým odvarem z něčeho, co se jinde osvědčilo a z čeho přejmu jen obal. Chci vědět, že autory štvou (rozesmávají, dojímají) podobné věci jako mne – a že mi k nim poskytnou nějaký nečekaný úhel pohledu, který nebýt jich, by mě nenapadl. Moje hlavní kritérium je ale až triviálně jednoduché. Stejně tak jako u politiků, i u audiovizuálních děl upřednostňuju ta, která ze mě nedělají blbce (na to si vystačím sám).“

Marek Jícha kameraman a pedagog
„Nejraději mám hranou tvorbu a experimentální filmy. Prostě vizuálně dramaticky výrazná a nápaditá díla.“

 

 

Ivana Kačírková filmová střihačka
„Při hodnocení audiovizuálních děl pokládám za důležitou jejich jedinečnost! Ať už jde o formu, obsah či sdělení. A tedy možný zážitek z vnímání uměleckého díla.“

 

 

Šárka Kosková scenáristka Českého rozhlasu a České televize, televizní dramaturgyně hrané tvorby
„Dávám přednost svébytnosti a originalitě před chladnou kalkulací s předem nastavenými pravidly a požadavky. Nejde však o originalitu za každou cenu, ale tu, která se podobá živé vodě. Pro mě je nejdůležitější, aby film dokázal strhnout diváka, vzbudit v něm emoce, navázat s ním důvěrný dialog, ale hlavně něčím obohatit jeho život. Je skvělé, když se to podaří tak, že forma koresponduje s obsahem a autorským poselstvím. Jen moderní zázračné technologie nikdy jeho absenci nenahradí ani nezachrání.“

Lukáš Landa reportér a režisér 
„Nejvíce oceňuji originalitu zpracování. Na první pohled banální téma se dá zpracovat tak, aby bylo nejen divácky zajímavé, ale neslo v sobě i hlubší hodnoty. Hodně důležitá je pro mě i srozumitelná dramaturgie.“ 

 

Alena Prokopová filmová kritička a publicistka
„Ve filmech je pro mě nejdůležitější originalita, autorská autentičnost, vědomí mravních, společenských a historických souvislostí, inteligentní práce s žánrovými schématy.“

 

 

 Jan Svačina novinář, kritik a teoretik především televizní tvorby
„Při hodnocení filmů je pro mě zásadní otázka, jestli jsem ochoten investovat hodinu a půl svého života, abych film viděl ještě jednou. (Čímž samozřejmě netvrdím, že Sedm statečných je nejlepší film na světě :-).“