Audiovizuální ceny TRILOBIT 2021 míří do finále

Navzdory koronavirové pandemii se rozhodli pořadatelé realizovat 34. ročník audiovizuálních cen Českého filmového a televizního svazu FITES, TRILOBIT 2021. Z bezmála stovky přihlášených snímků, hraných i dokumentárních, vybrala odborná porota pod vedením režiséra Romana Vávry dvaadvacet finalistů. Mezi nimi hrané tituly Herec, Karel, já a ty, Šarlatán, Vlastníci, Krajina ve stínu, Amnestie, z dokumentů Trezínští hrobaři, Strážce paměti Ján Langoš, KDO JINÉMU JÁMU Rudolf Slánský, Můj otec Antonín Kratochvíl, V SÍTI, Český žurnál-Vojna Ztohoven, Alchymistická pec, Provinční městečko E, Postiženi muzikou, Vlci na hranicích, Kiruna-překrásný nový svět, sKORO NA mizině, Vodňanský & Skoumal – všechno je proměnlivé, FILM NAživo. V kategorii tvorby pro děti se uchází o vavříny pohádka Princezna zakletá v čase.

Vítězové budou odtajněni v průběhu slavnostního večera, který se koná v sobotu 23. ledna 2021 od 18:00 do 19:30 v Kulturním domě Plzeňka v Berouně, a to poprvé bez diváků a vzhledem k pandemii bude k vidění na streamu České televize. Moderovat bude Jiří Havelka, hudbu obstará NAČEVA & Zdivočelí koně.

Ceny TRILOBIT 2021 opět udělí Český filmový a televizní svaz FITES za spolupráce města Beroun a Městského kulturního centra Beroun. I letos bude udělena Cena Vladislava Vančury za dlouhodobý přínos kinematografii i Zcela zvláštní cena – Zlatý citrón. Vzhledem k okolnostem nebude letos udělena Cena diváků – berounský Klepáček. Natáčení a přenos slavnostního udílení cen TRILOBIT 2021 lze sledovat na streamu České televize na adrese www.ceskatelevize.cz/trilobit2021 a na www.ctart.cz

 

Odbornou porotu letošního ročníku cen Trilobit tvoří:

Bc. Jan Beznoska (ředitel Městského kina Beroun), MgA. Ivana Kačírková (filmová střihačka), Mgr. Šárka Kosková (redaktorka a scenáristka Českého rozhlasu, televizní dramaturgyně hrané tvorby). MgA. Ivo Popek, (kameraman, režisér), PhDr. Jan Svačina (novinář, kritik a analytik především televizní tvorby), Ing. MgA. Roman Vávra (režisér, dokumentarista) – předseda poroty

 

3 otázky pro Romana Vávru

Může být celosvětová pandemie pro filmaře výzvou?
Pro filmaře může být výzvou cokoliv, tím spíše situace, která se týká celého světa, všichni jí tím pádem rozumí a stává se tak univerzální zkušeností. Otázkou samozřejmě zůstává, jak takovou výzvu uchopit.

Co je typické pro špatný a co pro dobrý film?
Dobrý film má většinou tu vlastnost, že plyne jako by nic, a proč tomu tak je, mnohdy ani sami nevíme. Dobrý příběh? Dobří herci? Dobrá režie? … U těch tzv. špatných, co nám vadí, zpravidla víme hned. Z toho plyne, že „dobrý“ a „špatný“ film může být pouze odrazem toho, co se nám jako divákům odehrává v hlavě.

V čem spatřujete specifikum audiovizuálních cen TRILOBIT?
Širokospektrálnost. Stačí se podívat na šíři ocenění. Také bych byl rád, kdyby jeho specifikem bylo upozorňovat na činy a díla, která by jinak mohla být přehlédnuta.

 

Comments are closed.