Odborná porota

Vladimír Just – předseda poroty
teatrolog, divadelní a mediální kritik, esejista
„Je pro mě podstatné, aby audiovizuální díla byla nezaměnitelně odtud – a ne xtým odvarem z něčeho, co se jinde osvědčilo a z čeho přejmu jen obal. Chci vědět, že autory štvou (rozesmávají, dojímají) podobné věci jako mne – a že mi k nim poskytnou nějaký nečekaný úhel pohledu, který nebýt jich, by mě nenapadl. Moje hlavní kritérium je ale až triviálně jednoduché. Stejně tak jako u politiků, i u audiovizuálních děl upřednostňuju ta, která ze mě nedělají blbce (na to si vystačím sám).“

Jan Bernard
filmový a divadelní teoretik, pedagog a bývalý děkan FAMU
„Nejlepší filmy vždy viditelně i slyšitelně spojují přemýšlení o tématu s přemýšlením o tvaru a dokáží pevně vést a poutat moji pozornost, podněcovat emoce a mysl.“

Ivana Kačírková
filmová střihačka
„Při hodnocení audiovizuálních děl pokládám za důležitou jejich jedinečnost! Ať už jde o formu, obsah či sdělení. A tedy možný zážitek z vnímání uměleckého díla.“

Šárka Kosková
redaktorka a scenáristka Českého rozhlasu, televizní dramaturgyně hrané tvorby
„Kvalitní film by měl mít schopnost navázat hluboký kontakt s divákem.“

Alena Prokopová
filmová kritička a publicistka
„Ve filmech je pro mě nejdůležitější originalita, autorská autentičnost, vědomí mravních, společenských a historických souvislostí, inteligentní práce s žánrovými schématy.“

Jan Svačina
novinář, kritik a analytik především televizní tvorby
„Při hodnocení filmů je pro mě zásadní otázka, jestli jsem ochoten investovat hodinu a půl svého života, abych film viděl ještě jednou. (Čímž samozřejmě netvrdím, že Sedm statečných je nejlepší film na světě :-).“

Pavel Štingl
dokumentarista, režisér, scenárista a producent
„Nejlepší film musí být nejlepší bez složitého mudruňku kolem. Kouknu, vidím, mám radost, vyseknu poklonu. Cením si nových cest, které neztrácejí lidský rozměr a špetku humoru.“